یزدفردا :مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد از  صدور 30 هزار كارت پروانه مهارت در رشته صنايع ساختمان از سال 87 تاكنون خبر داد و افزود : بيشترين آمار صدور گواهينامه در رشته صنايع ساختمان به ترتيب به حرفه هاي  سفت كار ، گچ كار ، كاشي كار ، نقاش ساختمان و سنگ كار اختصاص دارد .

حبيب الله كارگر اضافه كرد : طرح آموزش و شناسايي كارگران بخش ساختمان در حرفه های 16 گانه از طريق بخش دولتی و خصوصي و با نظارت مستقيم اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان اجرا مي شود .

وي هدف از اجراي اين طرح را جايگزيني ديدگاه نوين ساختمان سازي به جاي ديدگاه سنتي با هدف مقاوم سازی ساختمانها  اعلام كرد و گفت : مهم ترين نتيجه اين ساماندهي تشكيل بانك اطلاعاتي از فعالان اين صنعت به تفكيك حرفه هاي ساختماني است .

كارگر ايجاد و راه اندازي بانك اطلاعات نيروي كار صنعت ساختمان ، افزايش كمي و كيفي خدمات بهبود بهره وري كار و كاهش حوادث ناشي از كار را از ديگر اهداف اين طرح خواند .

وي ادامه داد : مرحله نخست اين فرايند شناسايي افراد است كه هدف از آن جمع آوري اطلاعات نيروي كار صنعت ساختمان اعم از كارگران ، استادكاران و متخصصان و امكان دسترسي به آن براي انتخاب افراد مناسب براي پروژه هاي ساختماني است .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان یزد دومين مرحله  طرح آموزش و شناسايي كارگران بخش ساختمان را آموزش و آزمون مهارت فني عنوان كرد و افزود : در اين مرحله پس از شناسايي كارگران ، در محدوده زماني معين مشمولان با مراجعه به مراكز آموزش فني و حرفه اي و يا ساير مراكز مورد تأييد، از آموزشهای لازم مهارتی برخوردار می شوند و درپایان در آزمون شركت مي كنند كه به قبول شدگان در آزمون منطبق با استاندارد آموزشي ، پروانه مهارت فنی در سه سطح درجه سه ، دو و يك اعطا مي شود .

كارگر اضافه كرد : آموزش هاي مهارتي توسط مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد داراي پروانه بهره برداري در حرفه هاي مربوطه  صورت مي گيرد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا